Stök och bök!

Har visst blivit några dagar sen jag skrev sist !

Svärmor blev helt snurrig förra veckan så nu ligger hon på sjukhus. Hon trodde bland annat att hon varit ut och rest, hon hade noll koll på vad folk hette osv. Vi trodde hon fått en hjärnblödning eller en propp!
Det visade sig att hon var både uttorkad och undernärd, skäms på mig och sambon som inte fattat att hon slutat äta, men i övrigt har de hitintills inte hittat några fel på henne. Jag antar att hon mer än börjar bli dement, tyvärr. Hon är ju bara 75 år.Visst vi har ju märkt att minnet sviktat ibland men inte så att man tänkt annat än att hon börjar bli gammal och lite glömsk.
 Sambon är på vårdplaneringsmöte på sjukhuset idag så jag få väl höra vad som sagts när han kommer hem.

Här var det ju Storsjöyran förra veckan...vi var inte ut och yrade ngt förutom att vi tog med 11-, 15- och 17-åringen på tivolit på söndagen. Det var mest för att 11-åringen skulle få åka lite karusell, det var uppskattat!

Iförgår bars här möbler, två av tjejerna bytte rum med varandra. Bäst var att den äldsta av dem beställt möbler från ikea så hon lämnade det mesta, förutom sängen då, till den yngre.  Städade gjorde vi med, jösses vad lättsamt det är att städa när ett rum nästan är tomt :)

Igår skruvades det ikeamöbler för glatta livet här, en bokhylla, en tv-bänk, en byrå och ett databord. Bytte även plats på kläderna i 4 garderober!

Hett som i helvetet är det både ute och inne...tur jag har tvättstugan idag så jag kunde byta i dubbelsängen , jag var sjöblöt i svett när jag vaknade, tippar på att vi har runt 30 grader i sovrummet. Just nu är det 26 grader i skuggan. Visst jag gillar när det är varmt men nu känns det liite väl varmt, tom för mig.

Dammsög två rum för en stund sen och blev toksvettig. Tror att dammsugaren får stå kvar på vardagsrumsgolvet tills i kväll, kanske det blir lite svalare då, hoppas kan man ju alltid.
Nu ska jag roa mig med att vika tvätt, jippie vad kul :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0